Resan till IKEA

Nu ska jag ta och berätta lite om min, Christoffer, Betty och Moas resa till IKEA.

Jag och hjärtat steg upp klockan ni och ringde till Betty och meddelade att vi hade stigit upp så dom skulle komma. Så vi åt frukost och gjorde oss klara för avfärd. Så kom Betty och Moa kring tjugo i tio. Då for vi till Öjebyn och bytte till Bettan och Kalles bil som är en Volvo V70 -08-09 modell för att vara säkra på att resan skulle gå bra så hämtade vi även släpet och for hem till pappa för att hämta en presenning. Sen fortsatte vi till OKQ8 för att köpa spännband. Så tjugo över tio var vi one the road påväg till Haparanda. När vi hade passerat Kalix Kommun så somnade jag och vaknade av att Betty sa "Vafan!?!?" och vi rullade in till sidan av vägen. Bilen bara dog! Så vi ringde efter Kalle som ringde vidare till Volvo assistans och sen till en bärgare. Så vi satt i 28+, hettande sol och ingenting att dricka. Efter kanske en halvtimme ringde bärgaren och sa att det kan ta minst en timma innan han skulle komma. Så vi satt där och väntade och då vi hade suttit där ca två timmar så kom bärgaren och skulle ta bilen. Så vi fick tränga oss in i hytten och så skulle dom fixa en hyrbil. Vi fick en niosittsig buss att köra med. Så vi for från Kalix och tog oss till IKEA. Så när vi var framme så var vi riktigt hungriga och bestämmde oss för att vi skulle gå igenom fram tills resturangen och sen äta där. 

Väl i kön så beställde vi en köttbulletallrik och tre kotlettrader. Så Betty fick först sina köttbullar och sen fick vi vänta en stund så fick vi två kotlettrader för då blev det slut, det andra var inte klart. Så vi gick till kassan och Betty gav en pik mot kassörskan och hon frågade vad som var fel och sen gick hon och hämtade en till kotlettrad. Så vi satt oss och skulle äta maten som då var kall. Efter ett tag så ropade Christoffer till Moa - ett hårstrå var i maten! Usch, apptitretande men vi fick då maten av Betty så det är vi tacksamma för. Nåja, vi fick oss iallafall massa fina saker och tur var det att bilen gick sönder då vi for eftersom Kalle, Robba och Richard skulle iväg till fjällen idag med den bilen. Vi var då iallafall hemma kring halv nio och lastade fort av sakerna hos Betty och sedan hemma hos Christoffer. Sen for vi till Öjebyn för att lämna släpet och bussen så vi blev stannandes där till halv tio. Sen då vi kom till stan igen så gick jag och Christoffer ner i garaget för att fara och hämta morfars bil och hämta mormor och morfar hos min morbror. Men då ringde morfar och sa att vi skulle hämta dom med Christoffers bil så skulle han få pengar för det, femhundra kronor fick han. Generös morfar och mormor har jag.

När vi kom hem så blev det sängen eftersom Christoffer skulle upp och slita klockan 6 och han tog sig upp. Jag ringde honom nyss och då satt dom och käkade på Pentryt så dom har väl ett tag kvar. Jag kom nyss hem från mamma, hon och Robban kom och hämtade mig så for vi och köpte mat på Coop, jag fick te av dom som jag ska testa ikväll - Lust och fägring heter det. Så blev det mackaronilåda till middag, jag brukar inte tycka om det men det var faktiskt gott idag. Jag fick med hem till mig och Christoffer en portion var till imorgon och sen en som är nerfryst så skulle vi få biffar senare. Så det blir nog säkert och hämta färsk potatis hos mormor nån dag. Så ska dom nog i veckan äta räkor så då kommer vi på besök dit igen - någonting att se framimot!

Jag och mamma satte upp en schablon på min dörr, hon hade satt upp en tidigare också, blev skitsnyggt. Så fick jag och Christoffer en väggklocka av mamma i kopparfärg som var riktigt snygg och en schablon att sätta upp här också. Så jag ska vänta tills Christoffer kommer hem så han får se på den innan den sätts upp. Så ska vi få en skohylla av pappa bara han får fara upp till Kåbdalis och hämta den. Tack mamma och pappa ♥

Nåja, blev ett riktigt långt inlägg nu. Jag tar och laddar upp lite bilder från IKEA och lite annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback