Helgen har sett ut på det här sättet.

I fredags väntade jag på Pernilla tills då hon slutade så promenerade vi hem till henne och pratade, spelade lite kort och sen kom hennes bror Patrik med nyckeln till hans lägenhet. Så for vi dit och var hundvakt åt Tyson medans dom var på havsbadet. Vi åt glass och myste till film medans dom var borta. Tack för att du bjöd mig på glass, sötnos! Sen vid halv tio kom dom hem och började dunka musik. Så blev det armbrytning samt visade Patrik mig massa kort trick. Jag blir helt förbluffad av sånt att alla bara skattar åt mina miner jag gör av mig då tricken funkar. Så satt vi och pratade och sen då dom skulle fara igen så gick vi ut med hunden och stog ute ett tag och prata med dom innan dom for. Sen gick vi in, spelade kort, åt lite mer glass och såg en film. Pernilla somnade ett antal gånger och vid två somnade jag med. Sen kom dom hem ett tag efter 3 dunsande in i lägenheten. Mats skulle ner på Statoil och köpa snus så vi gick hem då och så fort vi la oss i sängen så slumrade vi bort.


Bild 1. Pernilla med sin glass. Bild 2. Pernilla och Mats i armbrytning.

Bild 4 & 5. Mats vs. Patrik i armbrytning. Pernilla i bakgrunden asgarvar.


På lördag morgon vaknade jag och Pernilla av mitt larm klockan tio. Då låg vi kvar i sängen ett tag och pratade. Sen steg vi upp och åt frukost så gick jag till Piteå Café och provjobbade från 11 till 1. Det gick bra men var riktigt stressigt då det var lördag. Jag skulle höra av mig mera till Nora sen om tider och sånt. Avslöjar mera senare. Efter att jag jobbat klart så gick jag till Pernilla där pappa kom och hämtade oss och skjutsade oss till Hortlax för jag skulle hämta lite kläder och sånt inför kvällen och när vi kom tillbaka så duschade jag och så gjorde vi oss klara. Sen kom Felicias pappa med henne, Sofie och hämtade oss och skjutsade oss till Stockbäcken där Sofie skulle ha sin fest. Vi var där ett bra tag så länge det var roligt tills några personer förstörde det hela. Då kom Mats och hämtade oss och Clas och skjutsade oss in till stan.

Hos Patrik så satt vi och pratade med Carro, spelade kort och sånt tills Patrik, Mats och Adam kom tillbaka. Då skjutsade han mig och Pernilla till Pernilla så hämtade jag mina saker och gick till hjärtat. Sen for vi och åt på max, hungriga som vi var och tog en runda runt stan då det var crusing. Sen blev det nattinatti för oss.


Bild 1. Pernilla och jag i Stockbäcken. Bild 2. Pernilla och Madde.

Söndag vaknade vi av att mamma ringde oss och då gick jag upp. Sen vaknade Christoffer efter ett tag. Sen så diskade han och gick ner och bokade en tvätt tid till kvällen. Sen när vi höll på att laga mat så kom Betty och Moa förbi. Moa skulle vara med oss så skulle Betty få lite tid utan henne. Christoffer och Moa gick ner i tvättstugan och tog hand om tvätten och jag diskade efter middagen. Sen gick vi ner i garaget och städade ur Bettys bil. Sen skjutsade Christoffer hem mig och nu sitter jag hära och pratar med Pernilla på msn. Jag ska bara ta det lugnt ikväll och fram till onsdag eftersom jag måste vara utvilad till Kebnekaise.

Kommentarer
betty säger:

Tack för hjälpen att städa min bil ren å fin..L

2009-08-24 | 08:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback